قیمت بالای پهنای باند اینترنت در کشور
افسران سایبری
یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:, :: 17:22 ::  نويسنده : افسران سایبری

به گزارش افسران سایبری، فریدون قاسم‌زاده - استاد دانشگاه شریف و مدیر یک شرکت اینترنتی در همایشی که از سوی گروه علمی تحلیلی طیف برگزار شده بود، به صحبتی کوتاه پرداخته و عنوان کرد: در سال ۲۰۱۲ از میان هفت میلیارد جمعیت جهان شش میلیارد نفر تلفن همراه داشته‌اند و در این میان تنها یک میلیارد نفر از جمعیت بوده‌اند که دسترسی به تلفن همراه نداشته‌اند. همچنین در این سال آمار کاربران اسمارت فون‌ها از یک میلیارد گذشت.
 
وی ادامه داد: اکنون در کشورهای مختلف افراد به راحتی با استفاده از اینترنت امور خود را انجام می‌دهند و در این میان بهترین راه برای دسترسی به اینترنت، تلفن همراه است. چراکه همیشه و در هر شرایطی همراه افراد است. به همین دلیل اکنون حدود دو و نیم میلیارد از جمعیت موبایل‌دار جهان از اینترنت تلفن همراه نیز استفاده می‌کنند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود به اینترنت ملی و دیتاسنتر ملی پرداخت و در بخشی از سخنانش یادآور شد: این که سازمان‌های بزرگ هر یک دیتاسنتر خاص خود را داشته باشند، امر بسیار خوبی است که هزینه ایجاد چنین مرکزی در برابر درآمدهای این شرکت‌ها بسیار ناچیز است و دیگر در این زمینه نیازی به حمایت وجود ندارد.
 
او در ادامه به دیتاسنترهای استانی اشاره کرد و این تقسیم‌بندی را به نوعی نادرست دانست و یادآور شد: برای ایجاد یک دیتاسنتر لازم است که الگوی ترافیکی بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد و هر جا که ترافیک بالا است چنین مرکزی ایجاد شود.
 
وی همچنین یادآور شد: اگر دیتاسنتری ایجاد شود، دیگر نمی‌توان آن را خاموش کرد چرا که دیتاسنتر مانند TAP و یا ISP نیست.
 
این مدیر شرکت اینترنتی همچنین خاطرنشان کرد: با قیمت فعلی پهنای باند ما حتی خواب ارتقای دیتاسنتر هم نمی‌توانیم ببینیم.
 
وی یادآور شد: برخلاف آنچه گاهی می‌گویند؛ اکنون ۹۱ درصد سایت‌های PAP و پربازدید، ایرانی هستند و تنها ۹ درصد سایت‌های پربازدید کشور سایت‌های خارجی به شمار می‌روند که در این میان بخش عمده‌ای از این ۹ درصد به سایت‌هایی مانند گوگل و یاهو مربوط می‌شود.
 
قاسم‌زاده همچنین اظهار کرد: اما نکته قابل توجه آن‌که در میان سایت‌های ایرانی پربازدید تنها ۴۰ درصد این سایت‌ها در ایران میزبانی می شوند چرا که پس از آن‌که سایتی مطرح و موفق می‌شود، هزینه‌های بسیار بالایی در انتظار آن است که با این هزینه‌ها قطعا میزبانی داخل برای آن سایت مقرون به صرفه نبوده و به همین دلیل متولیان این سایت‌ها حتی اگر زمانی به میزبانی داخلی کشور روی آورده باشند، به ناچار تغییر مسیر می‌دهند.
 
وی یادآور شد: اکنون شرکت‌های PAP هم برای دریافت مجوز با مشکلات متعدد مواجه‌اند و پروانه آن‌ها پس از مدتی تمام می‌شود. در حالی که این بدعت نادرستی بوده است که پایه‌گذاری شده و هیچ گاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت این گونه نبوده است که پروانه مدت‌دار صادر شود.
 
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات حلقه و تعبیر درستی بود که طی این سال‌ها مورد اشاره قرار گرفت.

منبع: ایسنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان افسران سایبری و آدرس afsarancyberi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 12997
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1